header afbeelding

Een grote passie om anderen te helpen

Het callcenter in Terneuzen is het kloppend hart van Wijkonnekt. Hier werken niet zomaar medewerkers, maar ervaringsdeskundigen met een grote passie om anderen te helpen. We illustreren het met het verhaal van onze medewerkster Rowena.

Rowena ... maakt het verschil

Rowena zat thuis. Ze was voor 100% afgekeurd en dus ongeschikt bevonden voor betaald werk. Het is een impactvol label om opgeplakt te krijgen en genoeg om iemand een zwaar gemoed te bezorgen. Maar Rowena deed wat ze kon. Vrijwilligerswerk op school bijvoorbeeld. Ze wilde graag nog veel meer kunnen doen. En dat doet ze nu, bij Wijkonnekt. 

Rowena werkt nu 20 uur per week op het callcenter van Wijkonnekt als Virtueel E Health Assistente, ofwel Vera. Zodra haar kind naar school is, pakt Rowena de bus en zit om 9.00 uur klaar voor de eerste video-contacten met klanten. Die zitten al op haar te wachten, wetende dat ze hun dagelijkse Goede Morgen servicecontact gaan krijgen. ​​​​​​​

“Goedemorgen! Ik zie dat u er al helemaal klaar voor zit. Super! Zullen we allereerst beginnen met het innemen van uw medicijnen? Dan nemen we daarna gezellig even de dag door.” De lach op de gezichten van de klanten doet Rowena goed. Ze doet er weer toe. Niet zomaar, maar echt. Ze maakt een verschil in het leven van deze mensen en dat voelt ontzettend goed. ​​​​​​​​​​​​​​

_DSC2286
Andersom is het net zo. Het contact met de spontane en goedlachse Rowena is een lichtpuntje in de dag van de klanten. En het is een fijn gevoel om ook voor praktische zaken zoals het doornemen van de post, het maken van afspraken of het regelen van hulp aan huis bij haar terecht te kunnen. Ze is altijd maar één klik bij hen vandaan. Ook voor mantelzorgers en andere betrokkenen is dit een fijn gevoel.

Focus op wat nog wél kan!

Het callcenter van Wijkonnekt bestaat uit allemaal medewerkers zoals Rowena. Gepassioneerde mensen met doorzettingsvermogen die weten wat het is om met een beperking te moeten leven, maar er wel het beste van willen maken. Ze zijn mentaal sterk en enorm gemotiveerd om anderen te helpen zelfredzaam te blijven, zoals ook zij die kans hebben gepakt. Want bij Wijkonnekt staat niet hun beperking, maar hun talent centraal. En zo helpen zij klanten ook de focus te leggen op wat ze nog wel kunnen. En dat is best veel, zeker met de ondersteuning van Wijkonnekt.