header afbeelding

Samen met Vera, de virtuele E Health Assistentie

De virtuele wereld is enorm groot en kan vreselijk ingewikkeld zijn voor iemand die er geen of weinig ervaring mee heeft opgedaan. Maar ervan wegblijven is zonde, want diezelfde wereld kan de zelfredzaamheid van mensen waarvan de wereld juist heel klein wordt, flink vergroten. Vera brengt deze contrasten bij elkaar. Vera is de Virtuele E Health Assistentie, Een online service die de virtuele wereld toegankelijker maakt voor hulpbehoevende mensen. Dat doet Vera op verschillende manieren. Op deze manier vergoot Vera de zelfredzaamheid en verhoogt ze de kwaliteit van leven van mensen. 

  • Vera helpt een netwerk te vormen

​​​​​​​​​​​​​​Vera start met het vormen van een netwerk rondom de klant. Familieleden, mantelzorgers, vrienden, buren, zorgprofessionals, leveranciers, taxiservices. Iedereen waar de klant op kan terugvallen voor praktische hulp, professionele zorg en sociaal contact. Dit netwerk is de basis van de virtuele assistentie van Vera. ​​​​​​​

  • Vera richt een persoonlijke online omgeving in

​​​​​​​​​​​​​​Op een tablet richt Vera een persoonlijke online omgeving in met directe contactgegevens van het netwerk, snelle links naar interessante websites, zelfhulpprogramma’s, leuke spelletjes en eventueel chatgroepen met lotgenoten. En natuurlijk ook één naar Vera zelf, het online videocontact met de medewerkers van het Wijkonnekt callcenter.

  • Vera biedt een speciale zorgtablet aan

​​​​​​​​​​​​​​Om de klant op weg te helpen met de tablet, is gemak en overzicht van groot belang. Op een normale tablet zitten echter vaak teveel kleine knopjes, overbodige menu’s en verborgen functies. Daarom biedt Vera een speciale zorgtablet aan, de Compaan tablet. Deze tablet is extreem overzichtelijk en gebruikersvriendelijk ingericht. Vera helpt klanten hiermee te werken.

Speciale zorgtablet

Vera laat mensen graag het gemak én plezier van de Compaan tablet ervaren. Deze speciale zorgtablet heeft namelijk veel te bieden. Juist voor mensen die niet bekend zijn met internet, computers of tablets. De Compaan tablet wordt volledig ingericht naar iemands wensen, behoeften en het netwerk. Zo wordt het ineens heel eenvoudig om in contact te komen met familie, vrienden, mantelzorgers en zorgprofessionals. Maar ook met bedrijven die iemand regelmatig nodig heeft, zoals het taxibedrijf, de tuinman, de boodschappendienst en de kapster.

Dit zijn allemaal praktische zaken die door de Compaan tablet heel makkelijk worden. Maar daarnaast draait het vooral ook om gezondheid en plezier. Vera plaatst op de tablet namelijk ook handige E Health apps voor fysieke en mentale fitheid, leuke online spelletjes, luisterboeken, favoriete muziek en eventueel links naar online kerkdiensten. Het zorgt voor meer fitheid, plezier en afleiding voor mensen thuis en in woonvormen. Dat levert een gerust gevoel en tevens een lastenvermindering op voor de mantelzorgers en zorgprofessionals.

_DSC2442
  • ​​​​​​Vera is altijd bereikbaar

Hulp van Wijkonnekt is via Vera maar één druk op de knop verwijderd. De medewerkers van het callcenter zitten dagelijks klaar om vragen van mensen te beantwoorden rondom wonen, zorg en gezondheid. Om hen op weg te helpen, afspraken voor ze te regelen, hulp aan huis in te schakelen of gewoon een gezellig sociaal praatje te houden.  ​​​​​​​

  • Vera neemt ook zelf contact op​​​​​​​

Vera neemt ook op eigen initiatief contact met mensen op. Gewoon voor even warm menselijk contact of juist voor hulp bij praktische zaken. De Goede Morgen service is hier een voorbeeld van. Dagelijks even dat kattenbelletje om te zien of alles goed gaat. Het geeft de klanten en hun mantelzorgers een gerust gevoel.

_DSC2167